صبحانه

کروسان با مغز نوتلا

کروسان نوتلا

کروسان با مغز نوتلا

مواد لازم:

نوتلا (اکنون بخرید!)

۲ پیمانه آرد

۱ قاشق چایخوری خمیر مایه

۲ قاشق غذاخوری شکر

۱/۴ پیمانه آب ولرم

۱/۴ پیمانه شیر

۱۵۰ گرم کره

۲ عدد تخم مرغ

نوک قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه:

خمیر مایه را به همراه آب ولرم و ۱ قاشق از شکر داخل کاسه بریزید و بعد از مخلوط کردن، به مدت ۱۰ دقیقه به خمیر مایه ی آن اجازه دهید تا عمل بیاید. سپس باقی مانده ی شکر را به همراه نمک، شیر و ۵۰ گرم از کره داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا کره ذوب شود.

سپس آن را داخل طرفی ریخته و آرد را به آن اضافه کنید، کمی هم بزنید و خمیر مایه را نیز به آن بیافزایید، با دست خوب هم بزنید تا به خمیری نرم تبدیل شود.

خمیر را به مدت ۵ دقیقه خوب ورز دهید، آن را به شکل توپ درآورید و داخل کاسه ای که از قبل چرب کرده اید بگذارید و روی آن را بپوشانید تا ۱ ساعت در جای گرم استراحت کند و حجیم شود.

بعد از حجیم شده خمیر روی کاسه را با نایلون یا فویل بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا باز هم استراحت کند.

باقی مانده ی کره (۱۰۰ گرم) را روی کاغذ روغنی که از قبل پهن کرده اید بمالید و داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود. روی سطح کار آرد بپاشید، خمیر را با استفاده از وردنه پهن کنید و کره سرد را در مرکز آن قرار دهید.

لبه های خمیر را روی هم آورده و به هم بچسبانید تا کره لای آن ها مخفی شود. سپس خمیر را چند تا بزنید و آن قدر روی هم بیاورید تا ۱/۴ اندازه ی قبلی شود.

بعد از تا زدن خمیر آن را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید و بعد آن را با وردنه پهن کنید، مجدادا تا بزنید و مجدادا آن را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. این کار را چند بار تکرار کنید تا کره به تمام لایه ها نفوذ کند.

در نهایت خمیر را روی سطح کار نازک پهن کنید و به شکل مثلثی برش دهید. در این مرحله نوتلا را وسط خمیر بریزید و خمیر را از قسمت پهن مثلث به سمت باریک آن رول کنید. خمیر را داخل سینی فر قرار داده و به مدت ۲ ساعت داخل فر خاموش قرار دهید تا استراحت کند و حجم آن دو برابر شود. زرده تخم مرغ را با کمی شیر حل کنید و روی خمیرها بمالید. سپس فر را در دمای ۲۰۰ درجه روشن کرده و اجازه دهید خمیرها حدود ۱۵ دقیقه بپزند و طلایی شوند.

نوش جان!

دیدگاهتان را بنویسید